Tiberium ufficialmente cancellato da Electronic Arts


Dopo averci fatto sognare per un po’ a cavallo tra fine 2007 e inizio 2008 con materiale vario sul gioco, Electronic Arts ha deciso di porre la parola fine su Tiberium, sparatutto in prima persona annunciato circa un anno fa.

La notizia è stata rivelata dal publisher a Kotaku, che è riuscito a ottenere anche una copia di una nota interna diffusa da Mike Verdu di EA LA proprio a proposito del gioco e del nuovo standard di produzione di EA.

Nella lettera Verdu porta proprio Tiberium come esempio per i progetti futuri, affermando che il livello di qualità dei titoli di EA è stato alzato e che è necessario individuare e affrontare alla svelta i problemi nello sviluppo dei giochi.
La nota del resto si apre proprio con l’affermazione che date le risorse e il tempo a disposizione il team non sarebbe stato in grado di offrire un prodotto finale con la qualità richiesta. Di seguito se siete interessati trovate la lettera di Verdu per intero, ovviamente in lingua inglese:

It is with a heavy heart that I announce an end to all work on Tiberium effective immediately. I’ve consulted with Nick Earl and Frank Gibeau at the EA Games Label and together we have reached the conclusion that given the time and resources remaining, we will not be able to deliver this product to an appropriate level of quality.

The game had fundamental design challenges from the start. We fought to correct the issues, but we were not successful; the game just isn’t coming together well enough to meet our own quality expectations as well as those of our consumers.

Unfortunately, this action will result in several individuals on the team being released. We will make every effort to place affected individuals on projects within the studio – and where that isn’t possible, to connect them with opportunities in other teams at EA.

This is the right move for the studio and the company, but it’s particularly hard for me because of the impact it will have on our people. Many individuals contributed their time and talents to this game. I spent time in the trenches with them and I was continually impressed by their work.

Moving forward, we need to make sure this doesn’t happen again. I believe we are already doing a better job of engineering success in from the start. The quality bar has been raised. Now we need to step up our focus on great design and execution, catching any problems early and correcting them quickly.

We will strive to live up to our values: To make great games, treat people right, keep our commitments, and grow our business.

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Mike Verdu
EA LA
5510 Lincoln Blvd
Playa Vista, CA 90094

via | Kotaku

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